patiëntenrechten

De wet van 22 augustus 2002 regelt de rechten van de patiënt. We wensen deze rechten te respecteren en vinden het belangrijk om u hierover te informeren. Daarom hebben we een brochure opgesteld waarin we alle rechten op een rijtje zetten. Voor verdere vragen of inhoudelijke verduidelijking ervan verwijzen we graag naar de behandelend geneesheer of het diensthoofd.

De artsen en medewerkers van het Medisch Centrum St.-Jozef willen u als patiënt de beste zorg en diensten aanbieden. Ondanks alle inspanningen om kwaliteitsvolle zorg- en dienstverlening aan te bieden, kan u een andere mening hebben over 'goede zorg'. Het is belangrijk indien u niet tevreden bent over de geleverde diensten of klachten hebt over een hulpverlener om hiervan zo snel mogelijke melding te maken. Wij adviseren om de klacht in eerste instantie met de rechtstreeks betrokken hulpverlener te bespreken.

Indien u dit niet wenst of haalbaar vindt, wordt een gesprek met één van de volgende leidinggevenden aangeboden: diensthoofd, medisch coördinator of verpleegkundig en paramedisch directeur.

U kan ook steeds beroep doen op een overleg met de ombudsfunctie.

Nieuws & Activiteiten