nieuws & activiteiten

Het jaarverslag 2017 is nu beschikbaar

5 juli 2018

Met enige trots stellen wij u het digitaal jaarverslag 2017 van het Medisch Centrum St.-Jozef voor. U kan het raadplegen via deze link.

2017 ligt al even achter ons. De voorbereiding op onze eerste NIAZ-accreditatie vormde de rode draad in 2017: we kiezen er immers voor om met heel de organisatie expliciet in te zetten op kwaliteitsvolle en patiëntveilige zorg.

In het jaarverslag leest u hoe de teams met veel inzet en gedrevenheid op hun zorgeenheden concrete verbetertrajecten geïnitieerd hebben en deze aan elkaar voorstelden op onze 'kwaliteitsverbeterdagcompetitie'.

Het inzetten op patiëntenparticipatie vormde de tweede rode draad doorheen 2017. We willen niet langer over de patiënt spreken maar met de patiënt. Ook dat vraagt cultuurverandering, leren en verbeteren. Gelukkig kunnen we hierbij rekenen op de hulp van ons team ervaringsmedewerkers, zij worden steeds meer een vaste waarde in onze organisatie.

Last but not least, hebben we in 2017 tijd gemaakt om na te denken over de toekomst van onze organisatie. We hebben met open geest nagedacht over wat - volgens de hedendaagse inzichten - goede geestelijke gezondheidszorg zou zijn en wat onze rol hierin kan betekenen. In dit jaarverslag kan u lezen tot welke 3 zorgstrategische beleidsdoelstellingen dit traject geleid heeft.

We wensen u veel leesplezier!

Cindy Monard
algemeen directeur